A táplálkozás is számít

A táplálkozás is számít

Minden diéta nyűg. Halak és sültkrumpli, hamburger... szeretne ilyen "tápláló" ételeket enni minden áldott nap? Itt az idő, hogy búcsút mondjon ezeknek, és egészségesebb és táplálóbb ételekre cserélje őket. De ne aggódjon, a prosztatabetegek étrendje az egyik legkevésbé szigorú, és ha egyszer elkezdi, rá fog jönni, hogy nem is olyan nehéz betartani.

Az első számú szabály az állati zsíradékok (füstölt húskészítmények, tejtermékek, vaj, stb.) csökkentése, és több növényi zsíradék fogyasztása. Kivétel a hal. A lazac, a szardella vagy a tonhal például omega-3 zsírsavakat tartalmaz, amelyek jótékony hatással vannak egészségére, ezért helyük van az étrendben.
A hal mellett az étrendnek elegendő gyümölcsöt, zöldséget és növényi fehérjét kell tartalmaznia. Ha úgy dönt, hogy több zöldséget fogyaszt, azok legyenek gazdagok C-vitaminban. C-vitamint tartalmaznak a leveles zöldségek, spárga, avokádó, brokkoli, káposzta, karalábé vagy hagyma. Fontos, hogy mindig friss zöldséget fogyasszon, ideális esetben nyers vagy folyékony formában (pl. zöldséglevek vagy smoothie-k). A paradicsom likopint tartalmaz, egy erős antioxidánst, mely felveszi a harcot a szervezetben a szabadgyökökkel (azonban csak főzés közben szabadul fel, ezért ilyen szempontból jobb a paradicsompüré a friss paradicsomnál). 


Gondoskodjon arról is, hogy elegendő mennyiségű cinkkel és fehérjével lássa el szervezetét. Egy evőkanál napraforgómag, diófélék és egyéb magvak, csírák vagy hüvelyesek tesznek szervezetének igazán jót. Bizonyos egyéb hatóanyagok, pl. a törpepálma, másnéven szabalpálma - amely elsősorban étrend-kiegészítők hatóanyaga  - szintén jótékony hatással van a prosztata egészségének megőrzésére.

Ha rendszeresen mozog, kerüli a dohányzást, az alkoholfogyasztást és az erős kávét, valamint legalább napi két liter vizet, ásványvizet vagy zöld teát fogyaszt, akkor biztos lehet benne, hogy életmód szempontjából mindent megtett prosztatája egészségéért.

VISSZA
triangle triangle